Na 2 jaar is het eindelijk weer zover.. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anika - WaarBenJij.nu Na 2 jaar is het eindelijk weer zover.. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anika - WaarBenJij.nu

Na 2 jaar is het eindelijk weer zover..

Door: Anika

Blijf op de hoogte en volg Anika

12 November 2014 | Thailand, Bangkok

Hallo volgers,

Na een waarbeniknu stilte van ongeveer 2 jaar was het maandag eindelijk weer zover. De afgelopen jaren heb ik vaak de vraag gekregen wanneer ik weer op reis zou gaan.. Nou, ik moet eerlijk bekennen dat het me heel wat tranen, ellende en nog meer ellende heeft gekost om de stap weer te nemen. Zoals de meesten van jullie weten is het de laatste keer in Borneo helemaal misgegaan, daar heb ik nog steeds naweeën van. Ik zeg inderdaad nog steeds want dat is ook zo. Gelukkig is Mark bij me en die steunt me in voor, maar ook in tegenspoed.

Afgelopen maandag zijn we uiteindelijk toch vertrokken. De nacht ervoor niet kunnen slapen van de stress. Er ging vanalles door mijn hoofd.. Is het daar niet te benauwd? Krijg ik geen last van mijn oren? Kan ik ademen zonder steken te krijgen? Etc. Best gek want de laatste maanden ging het eigenlijk best prima. Misschien hadden we er toch voor moeten kiezen om alles goed voor te bereiden. We hebben er bewust voor gekozen dit niet te doen om de stress niet toe te laten. Na veel getreuzel en tranen thuis, maar ook op het vliegveld, zijn we maandag om 11:40u gestart met onze vliegreis via Helsinki naar Bangkok.

Normaliter gaat een vlucht me heel goed af, slaap ik lekker en zijn we er zo. Het eerste gedeelte van de trip ging ook zo, het tweede gedeelte ging wat moeizamer. We zaten helemaal achterin bij de toiletten.. Constant herrie van het doorspoelen en de deur, slapen zat er dus niet in helaas. Gelukkig maakte het fijne opstijgen en landen veel goed.

Eenmaal in Bangkok waren we doodmoe (voor ons gevoel hadden we 2 nachten niet geslapen). We hadden tijdens de stopover in Helsinki ons eerste hotel geboekt (Smart Suites), dus na wat drinken hebben we een local taxi gezocht en zijn we die kant op gegaan. Gadver wat een stank, hitte en drukte in Bangkok. Gelukkig hadden we airco in de taxi, maar na 45min kregen we ontzettende dorst. Onze taxichauf kon het hotel niet vinden, maar na 3 rondjes te hebben gereden konden we eindelijk inchecken.

Wauwwww wat een chill hotel, hoppa de airco aan, wat water drinken, even douchen, en een powernap doen. Wat we op max 2 uurtjes hadden geschat heeft uiteindelijk 6u geduurd. Ineens schoot ik wakker om 17:30u lokale tijd. Shitttt is het al zo laat?? Via tripadviser even gezocht naar een restaurant/bar, maar eerlijk is eerlijk, het stikt er hier van. Omdat we toch nog water wilden inslaan zijn we uiteindelijk naar Thai Chili gegaan. Zoals Mark altijd zegt, als daar de locals heen gaan zal het eten wel prima zijn. En dat was het ook, heerlijk!!! Op ons menu stonden spring rolls, kipsate, kipcashew en een mojito om alles weg te spoelen.

Het plan was om na het eten te gaan plannen voor de komende dagen. Na enkele tips over fietsen met Co van Kessel hebben we dat geboekt voor woensdag (vandaag). Verder hebben we lang gekeken, maar door de wisselende weersvoorspellingen voor het zuiden hebben we uiteindelijk niks gepland.

Na een warme en onrustige nacht zijn we vanochtend om 5:45u opgestaan. Met de taxi naar het office van Co en daar bij de supermarkt ontbijt gehaald. Omdat we zo vroeg waren hebben we lekker onder het genot van de airco kunnen ontbijten. Al snel kwamen onze andere groepsgenootjes binnen. Jullie zullen het vast niet vreemd vinden als ik zeg dat het allemaal Nederlanders waren. We zijn uiteindelijk om 7u gestart met onze fietstocht. De groep bestond uit 2 gidsen, vader en zoon, gezin (vader, moeder, dochter van 3 en opa) en ons. Het blijkt een erg leuke groep en we zien vanalles. Voorheen dacht ik dat fietsen levensgevaarlijk zou zijn, echter was dit totaal niet. Er is rust in de chaos op weg en iedereen is super vriendelijk. Na een heerlijke eetbreak gingen we met een longtailboot en onze fietsen over het kanaal. Lekker die wind door je haar. Uiteindelijk zijn we rond 12u weer terug bij het startpunt. Gelukkig maar want de temperatuur liep aardig tegen de 35 graden. Na een korte break had Mark het briljante (NOT) idee om met de metro terug te gaan. Pfff het was heet, ver lopen en we waren moe. Gelukkig zijn we heel aangekomen, maar een taxi was misschien een betere optie geweest op dat moment. Vooral omdat mijn hand gewoon echt zeer begon te doen. Inmiddels hebben we weer heerlijk gerust in het hotel en ben ik mijn eerste verslag weer gaan schrijven. Hopelijk vinden jullie het leuk, en anders moet je je afmelden want ik heb het schrijfvirus weer te pakken. Er zullen de komende tijd weer meer verslagen volgen. Voor nu ga ik stoppen, me opfrissen, een massage nemen en daarna lekker uiteten. Het ziet er naar uit dat we toch nog een dagje langer in Bangkok blijven om onze trip door te plannen.

Khòhbkhoen, pen khwaam phohtjai tjing tjing!
Bedankt, het was me een waar genoegen!

Liefs Anika.

  • 12 November 2014 - 14:09

    Emilie:

    Hoi Anika, met grote belangstelling heb ik je eerste verslag gelezen. Dank je!
    Hier alles goed. Wij genieten van Moosje en ik geloof Moosje ook wel een beetje van ons......Hij dartelt in ieder geval happy rond!
    Groetjes, ook aan Mark, Emilie

  • 12 November 2014 - 14:13

    Debbie:

    Leuk verhaaltje weer en fijn dat alles goed gaat!
    Geniet ervan!!

  • 12 November 2014 - 14:13

    Emmy Van Den Broek:

    Anika en Mark leuk verslag en geniet van jullie vakantie je hebt het verdiend!!!!

  • 12 November 2014 - 19:21

    Paula:

    Schatje,
    leuk om te lezen wat je allemaal doet kijk al uit na je volgende verhaal. ben stiekem ook best wel jaloers op je reizen hihi. je doet het allemaal hartstikke goed en snap dat het spannend voor je is/was met die ellende die je hebt gehad. Smakelijk eten en geniet van je massage! geniet er van en ben benieuwd naar je foto's dikke knuffel Paula

  • 12 November 2014 - 19:50

    Jan En Mia Kusters:

    anika wat eeen leuk reis verslag voor ons geheel onverwacht wij wensen jou en merk veel plezier tijdens jullie vacantie mia

  • 12 November 2014 - 19:51

    De Kantertjes Van Het ESP:

    Ha Anika en Mark,
    Wat fijn dat het vliegen naar omstandigheden goed is verlopen!
    Blij dat wij via jouw schrijven/verhalen mee kunnen genieten wat jullie daar allemaal doen en wat er nog komen gaat.
    Met de "miesjes" gaat het uitstekend, eten alles op!
    Lekker eten, lekker slapen en lekker relaxen!!!

  • 13 November 2014 - 20:02

    Karlijn:

    Hey Annie en Mark,
    Mooi geschreven verhaal. Ik ben blij dat het goed gaat. Moet zeggen dat ik wel aan je heb gedacht maar gelukkig een mooi bericht!!
    Geniet ervan!! En relax ze, wel extra hè :P ?!?!
    xx
Anika

Actief sinds 09 Aug. 2009
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 30406

Voorgaande reizen:

06 September 2017 - 13 September 2017

Mark & Anika in Corfu

10 November 2014 - 27 November 2014

Mark & Anika in Thailand

31 Augustus 2012 - 06 Oktober 2012

Mark & Anika in Azië

03 Oktober 2009 - 08 Januari 2010

Anika in Australië, Nieuw-Zeeland & Fiji

22 Februari 2009 - 07 Maart 2009

Anika in Curacao

28 Juli 2015 - 30 November -0001

Schildklier

Landen bezocht: