Dag 5 - Kaizers Throne, strand en een huwelijk? - Reisverslag uit Ágios Geórgios, Griekenland van Anika - WaarBenJij.nu Dag 5 - Kaizers Throne, strand en een huwelijk? - Reisverslag uit Ágios Geórgios, Griekenland van Anika - WaarBenJij.nu

Dag 5 - Kaizers Throne, strand en een huwelijk?

Blijf op de hoogte en volg Anika

10 September 2017 | Griekenland, Ágios Geórgios

Vandaag stond een dagje snorkelen op het programma. We hadden al uitgezocht via TripAdvisor waar we het beste konden zijn. Maar eerst zijn we naar Pélekas gegaan, daar bevindt zich de Kaizers Throne. Dit is een rots boven op een berg waar vroeger de Duitse keizer Willem II van het uitzicht zat te genieten. Naast de rots waarop de vorst ooit zat, staat nu het Levant hotel met een geweldig panorama uitzicht. Je schijnt hier heel mooi de zonsondergang te kunnen zien. Helaas hebben we dat niet meegemaakt want het was net middag toen we daar aankwamen. Wel hebben we daar de lekkerste lemonpie ever gehad.

Na onze culturele activiteit zijn we richting Paleokastrítsa gegaan. Daar zou je namelijk mooi kunnen snorkelen. Het was er erg druk rond dit dorp met toeristen. Alle spullen uitgeladen en meegesjouwd naar het strand. Ofja strand.. de kiezels. Het zag er super mooi uit, maar we zagen nergens mensen snorkelen, en we voelden ook beide niet echt de drang dat te willen gaan doen daar. Mede ook omdat we al zoveel mooie dingen hadden gezien onderweg. Al voor we een bedje hadden geclaimd hebben we onze spullen weer opgepakt en weer terug naar de auto gebracht. Wel hebben we in een restaurant boven op de rots (met mooi uitzicht over de baai) even pauze genomen met een drankje.

Omdat er nog een strandje in de buurt zou zijn hebben we even de benenwagen genomen om daar te kijken. Het zag er daar al beter uit, maar we hadden nog steeds geen zin. Even verderop was weer een kleine baai met een kiezelstrand, na een serieuze overweging zijn we toch weer ingestapt om verder te rijden langs de kust.

Wauw, wat is het hier toch fantastisch mooi! Door de bergen heb je echt heel mooi uitzicht over de kust. Op enig moment kwamen we bij Agios Georgios Pagi, dit is een mooi zandstrand. Hier kon niet gesnorkeld worden, maar het water en de golven riepen ons. We zijn hier dan ook heerlijk een uurtje gaan relaxen, en zwemmen. Ons €3,50 kostend luchtbed (waarvan Mark eerst zei dat hij dat niet nodig vond) werd veelvuldig gebruikt door.. jawel Mark.

Na onze stop zijn we verder naar het noorden gereden. In Sidári (een druk vakantieoord) zijn we op zoek gegaan naar Canal d’Armour. Als je als meisje hierin zwemt en daarbij aan de man van je dromen denkt, zou je snel met hem in het huwelijksbootje stappen.
Haha, ik wist dat jullie de titel van dit verslag interessant zouden vinden. Helaas ben ik niet in het water gegaan, en Mark niet op z’n knieën. Geen huwelijk voor ons dus binnenkort. Maar het zag er daar wel gaaf uit, het was zeker de moeite waard om daar heen te gaan.

Rond 20u wordt het hier donker en omdat de wegen zo slecht zijn hadden we besloten maar terug te rijden. Het eerste deel van de route terug ging prima, op een gegeven moment waren we verdwaald. Ofja volgens Google maps ging alles goed, maar met hellingen van 40% in straatjes waarvan je niet zeker wist of het straatjes of opritten waren zijn we maar terug naar de ‘doorgaande’ weg gereden. Het werd ons toch net iets te spannend. Soms is het beter om gewoon de langere omweg te nemen, en zeker te weten dat je aankomt.

Na ons lange auto avontuur zijn we weer heerlijk gaan eten bij Mythos.
Omdat we wisten dat het weer even heel slecht weer werd zijn we direct na het eten naar ons appartement terug gegaan. Met alle deuren open hebben we heerlijk genoten van de stortregen, onder het genot van een biertje en een film.
Anika

Actief sinds 09 Aug. 2009