Dag 1 - Corfu - Reisverslag uit Benitses, Griekenland van Anika - WaarBenJij.nu Dag 1 - Corfu - Reisverslag uit Benitses, Griekenland van Anika - WaarBenJij.nu

Dag 1 - Corfu

Blijf op de hoogte en volg Anika

06 September 2017 | Griekenland, Benitses

Sow, dat was nog eens een korte nacht!! Om 1.30 uur ging de wekker. Het plan was opstaan, douchen, wat te eten fixen en snel alles in de auto laden en gaan.

Gelukkig slaagde het plan helemaal, op het eten na. Geen probleem natuurlijk want op Schiphol hebben ze eten genoeg. Voor mezelf toch nog snel yoghurt meegenomen want deze zou toch over de datum zijn bij terugkomt.

Eigenlijk hadden we alles al klaar. Moos was al in Sambeek, koffers stonden gereed op de laatste dingetjes na. Eenmaal in de auto komt het vakabtiegevoel snel. Daaaaag werk!
Beetje jammer dat we maar 1,5 uur hadden geslapen voor vertrek. Maargoed zat tijd om uit te rusten straks, toch?

Toen we op Schiphol aankwamen kregen we toch haast (ofwel stress). En die stress werd nog wat opgevoerd toen we in de ontiegelijk grote hal op zoekmwaren naar de balie om onze autosleutel in te leveren..

Daar sta je dan, in een uitgestorven vertrek/aankomsthal om 3:30u in de nacht.. Na een telefoontje met Valet Parking bleek dat we in de f*cking parkeergarage moesten zijn. Heel vervelend want dat stond niet duidelijk aangegeven in de papieren, dat betende dus "haasten". Onze oogleden waren duidelijk niet goed open toen we onze auto parkeerde want 4 rijen verderop was inderdaad een kleine balie..

We waren best wel wat tijd verloren met deze actie waardoor ook mijn innerlijke Antilliaanse klok sneller ging lopen.

Na best lang wachten hebben we onze sleutel ingeleverd en ons naar de incheckbalie gehaast. Omdat we mede dankzij Mark onze bagage heel goed hadden ingepakt konden we mooi de grote koffer en mijn handbagage koffer afgeven. Heerlijk! Geen gesjouw met die dingen, tot in...

Corfu!

Ohnee, eerst nog door de security. Phoe wat waren er veel chagrijnige mensen aan het werk. Voor hun was het denk ik ook vroeg, alleen hadden wij een beter vooruitzicht.

Huh? Corfu?
Jazeker!!

Nee geen motorvakantie en ook geen autovakantie.
De smoesjes die we hiervoor konden bedenken waren:
- Geen twee motoren.
- Last van de pols.
- Teveel gesjouw.
- Teveel keus om heen te rijden.
- Mark zou de auto moeten rijden want na 45 minuten val ik in slaap (kun je nagaan wat een rommel dat geeft met de motor).

Dus waren we op onze eerste vakantiedag maar naar het reisbureau gegaan voor wat tips.

We werden geholpen door een vriendelijke dame. Helaas vergat ze voor het gemak dat in Curacao (in eerste instantie onze optie) orkaan Irma ons mogelijk zou komen vergezellen. Gelukkig hadden we nog niet geboekt, want dan zou het nog wel eens spannend kunnen worden. En laten we van dat genre nou net even genoeg hebben gehad.

Na een veel te lange zoektocht zijn we voor Corfu gevallen:
- goed weer
- geen tropen
- hoogste berg onder de 1000m
- niet heel duur
- genoeg te doen

Daar stonden we dan, onze vlucht vertrok om 6.15 uur vanaf Schiphol. De vlucht verliep voorspoedig en 2u20min later waren we er al. Het is trouwens altijd leuk om met regen te vertrekken en in ze zon te landen.

Eenmaal geland hebben we wat gegeten en gedronken, en onze huurauto opgehaald.

Ons appartement was 9,8km van het vliegveld en ongeveer 40 minuten rijden.

Jaja, daar waren we dan.. Bij ons appartement de Rising Sun met uitzicht op zee en het zwembad. Het appartement is niet heel ruim (lees ultiem klein, je kunt bijna plassen en douchen tegelijkertijd, om je daarna vervolgens op diezelfde plaats af te drogen) maar dat uitzicht maakt alles goed. Helaas ligt het appartement ver van het centrum en op een steile berg in Benitses.

Ik ben echt niet lui, maar wat ben ik blij dat we onze huurauto hebben om overal naartoe te rijden en om boodschappen te doen. Je zou dat pokke eind maar elke dag 2x moeten lopen..

Omdat we er wat eerder waren dan gepland zijn we wat gaan drinken bij de bar van het zwembad. Barman Stefanos stelde zich netjes voor en was maar al te blij toen hij mijn naam hoorde. Want jawel zijn dochter heeft dezelfde naam, en was de enige op het eiland.

Nadat we opmde kamer waren zijn we maar een dutje gaan doen. Ik ben in diepe slaap geraakt en werd 3 uur later wakker. Heerlijk niemand die zegt moet moet moet. Als er deze vakantie moet komt, staan er twee puntjes op de e..

We zijn boodschappen gaan doen en hebben een soort van planning gemaakt.

Mark was Chef restaurant en had zijn keuze laten vallen op;
La Pergola
Man man man, wat hebben we daar mooi aan de boulevard met uitzicht op zee en ruim 800 trossen druiven aan het plafond genoten van het eten.

Daarna hebben we een korte wandeling gemaakt langs de boulevard. Eenmaal in het appartement moesten we eerst op muggenjacht voor we heerlijk konden gaan slapen.

Althans dat dachten we. Onze buren helaas niet. Pfoe wat een herrie.. Het leek wel of ze het hele kerstbuffet aan het afwassen waren om 1.30 uur snachts. Gelukkig zijn we daarna in slaap gevallen.
Anika

Actief sinds 09 Aug. 2009