Dag 2 - Mount Pandokrator - Reisverslag uit Pandokrátor, Griekenland van Anika - WaarBenJij.nu Dag 2 - Mount Pandokrator - Reisverslag uit Pandokrátor, Griekenland van Anika - WaarBenJij.nu

Dag 2 - Mount Pandokrator

Blijf op de hoogte en volg Anika

07 September 2017 | Griekenland, Pandokrátor

Na een ietwat onrustige nacht werd ik vrij vroeg wakker. Mark lag nog lekker te slapen dus ik was maar vast op het balkon gaan zitten. Het beloofd een mooie dag te worden vandaag.

Op de planning staat Mount Pandokrator. Zoals de meeste van jullie wel weten zijn bergen na ons verschrikkelijke avontuur op Mount Kinabalu geen leuk onderdeel/onderwerp van mijn vakanties. Natuurlijk had ik al research gedaan voor we naar Corfu vertrokken. Gelukkig is deze berg maar ruim 900m hoog. Ik noem dit tegenwoordig heuvels (I'm booking progress, hell yeah!!). De route de 'heuvel' op was best te doen met onze Fiat Panda. Mark is dan ook een goede chauffeur, de de wagen prima door de haarspeldbochten omhoog manoeuvreerde. Wauwwwnwat een uitzicht! Omdat het helder was konden we heel ver wegkijken. We konden Albanië en het Griekse vasteland goed zien. Eigenlijk ben ik de hele we omhoog best relaxt gebleven, ik was dus ook extra trots op mezelf. Een mooi begin om mijn angst te overwinnen.

Op de top van de Pandokrator staat een klein klooster. Zag er echt leuk uit. Ook waren er.. wait for it.. heel veel poezebeesten.
Na een heerlijke lunch op de top zijn we via de Noord-Oostkust aan de terugweg begonnen. Het uitzicht langs de kust was echt prachtig.

Net voordat we Kassiópi bereikten kwamen we langs een viskwekerij. Deze had ik ook vanuit het vliegtuig gezien. Dus ik met ons leen speeltje (spiegelreflexcamera van Frans) uitgebreid foto's maken. Omdat we ook wat cultuur wilden snuiven zijnde Kassiópi ingegaan. Dit is het grootste dorp in het uiterste Noordoosten van Corfu. Het dorp was vol met Engelse toeristen. Om eerlijk te zijn hou ik wel van de bedrijvigheid.
Hup de auto geparkeerd in de haven en op zoek naar de kerk en een burcht. Hmz, na een stuk gelopen te hebben kwamen we bijt wee strandjes vol toeristen uit. De weg omhoog liep dood.. we wisten het niet meer, dus zijn we eerst maar opzoek gegaan naar wat te drinken. OMG wat een heerlijke (strawberry) mojito heb ik daar gehad.
Gewoon even heerlijk relaxen onder het genot van een ijskoud drankje in de zonnige haven. Gezelligheid kent geen tijd, zeker niet als je niks moet (wat een lelijk woord is dat eigenlijk ook). Nadat de mojito naar onze benen was gezakt zijn we aan de terugreis naar het appartment begonnen.

Het was dan ook pas toen we al onderweg waren dat ik tot de conclusie kwam dat we vergeten waren alsnog opzoek te gaan naar de bezienswaardigheden.. oeps!

Na ruim 1,5u rijden waren we weer bij het appartement. We hadden de 65% overgebleven pizza van La Pergola meegekregen omdat het veel te veel was voor mij. Deze hebben we dan ook heerlijk burgemeester gemaakt in ons ruime appartmen (lees: op ons bed met witte lakens). Hierna zijn we wat gaan lezen en internetten, daarna heerlijk slapen.

Tot morgen!
Anika

Actief sinds 09 Aug. 2009
Verslag gelezen: 104
Totaal aantal bezoekers 30416

Voorgaande reizen:

06 September 2017 - 13 September 2017

Mark & Anika in Corfu

10 November 2014 - 27 November 2014

Mark & Anika in Thailand

31 Augustus 2012 - 06 Oktober 2012

Mark & Anika in Azië

03 Oktober 2009 - 08 Januari 2010

Anika in Australië, Nieuw-Zeeland & Fiji

22 Februari 2009 - 07 Maart 2009

Anika in Curacao

28 Juli 2015 - 30 November -0001

Schildklier

Landen bezocht: