Dag 6 - Achíllion - Reisverslag uit Benitses, Griekenland van Anika - WaarBenJij.nu Dag 6 - Achíllion - Reisverslag uit Benitses, Griekenland van Anika - WaarBenJij.nu

Dag 6 - Achíllion

Blijf op de hoogte en volg Anika

11 September 2017 | Griekenland, Benitses

Heerlijk is dat, geen wekker! Ik ben niet zo’n uitslaper, maar het gaat me verdomd goed af. Vandaag gaat het wat minder weer worden volgens de voorspellingen. Ik moet zeggen dat we eigenlijk nog maar een paar buien hebben gehad, en dat de voorspellingen er meer langs zitten dan dat ze wel kloppen.

We werden door de room cleaning weggejaagd uit ons appartement, en zijn bij de bar aan het zwembad maar wat gaan drinken. Stefanos gaf aan dat het vandaag onstuimig weer zou gaan worden. Op dat moment was daar nog niets van te zien.

De Oostenrijkse keizerin Elisabeth (Sisi) heeft het Achíllion, een kasteel hoog boven de oostkust laten bouwen. Super mooi gebouw, met prachtige schilderijen op het plafond. Naast het gebouw is er ook nog een super mooie tuin aangelegd, hier kun je heerlijk door wandelen met diverse uitzichten over oa. Kerkyra en de Pantokarátoras.
In de tuin staan diverse beelden, maar er is er maar eentje die er met kop en schouders bovenuit steekt. Het 10m hoge bronzen beeld van de ‘Zegerijke Achilles’. Leuk weetje is dat Achilles zijn naam te danken heeft aan de manier waarop hij gestorven is. Als kleine jongen was hij gedompeld in het water van de onsterfelijk. Daarbij was hij echter aan zijn hiel vastgehouden, waardoor die plek niet door het wonderjaren was geraakt en hij daar nog kwetsbaar was. Door een pijl in zijn hiel is Achilles dan ook overleden.

Toen we buiten waren begon het al stormachtig te waaien. De zee (die we mooi vanuit de tuin op de berg konden zien) werd onstuimig. We besloten daarom dat het mooi was geweest. Eenmaal terug in het appartement bleek dat de juiste beslissing, want het ging even flink tekeer buiten. Er schijnt zelfs in de hoofdstad een stroomstoring te zijn geweest omdat er 3 bomen omgewaaid waren.

De balkondeuren open, en heerlijk genieten van het geluid van de regen in het zwembad en de wind die voorbij raast.
Even een filmpje kijken, en gewoon relaxen.

Rond en uur of 20:45u vonden we het wel mooi geweest. We zijn opzoek gegaan naar Restaurant the Flower Garden. Dit restaurant konden we eerder niet vinden, maar was zo goed beoordeeld op tripadvisor dat we wel een tweede poging moesten wagen. En met succes, de kaart van Apple bracht ons op de juiste plek.

De hele avond hebben we service gehad van locals, het lekkerste eten, en zijn we geknuffeld door poezebeesten. Wat wil een mens nog meer?

Anika

Actief sinds 09 Aug. 2009