Dag 4 - Kerkyra Old Town - Reisverslag uit Kérkyra, Griekenland van Anika - WaarBenJij.nu Dag 4 - Kerkyra Old Town - Reisverslag uit Kérkyra, Griekenland van Anika - WaarBenJij.nu

Dag 4 - Kerkyra Old Town

Blijf op de hoogte en volg Anika

09 September 2017 | Griekenland, Kérkyra

We hadden een spannende nacht, en dan niet in de erotische zin, maar er werd buiten flink geknald. Zo hard dat we op enig moment zelfs bijna bij elkaar op schoot zaten.

Gelukkig werd het na een tijdje rustiger en zijn we tot 10.00 uur vanmorgen in slaap geweest.

Omdat ik wist dat vandaag de housekeeping kwam was ik maar meteen opgestaan om te douchen en even wat op te ruimen.
Ik zat dan ook al gewassen en gestreken aan het ontbijt buiten toen Mark wakker werd.

Vandaag zou het slecht weer worden, vandaar dat we op de planning het oude centrum van Corfu hadden staan. Uiteindelijk heeft het even gedruppeld en kwam de zon weer door.
De heenweg was het flinke file, en ook in het centrum was het behoorlijk druk. Niet alleen toeristen komen hier graag, maar ook de lokale bevolking.

Onze cultuurtocht kwam eerst langs het Museum voor Aziatische Kunst. Dit museum hebben we overgeslagen omdat we daar beide niet zoveel mee hebben. Het Palaiá Froúrio (Oude Fort) een paar honderd meter verderop sprak ons wel aan. We hebben echt de toerist uitgehangen en tientallen foto's gemaakt. Het fort gaf een bijzondere indruk en mooie uitkijkpunten over het oude centum.

Na het bezoek aan het fort zijn we via smalle straatjes door het centrum geslenterd. Wat een drukte zeg. Het was er vol met toeristen en souvenir shops. Volgens mij is 90% van de spulletjes die daar verkocht worden niet eens in Griekenland geproduceerd.

Na een (minder lekkere) mojito zijn we maar via de smalle straatjes terug naar de auto gegaan.
Onderweg naar het appartement met een tussenstop voor alleen maar lekkere dingetjes..

Vanavond gaan we chillen!
Anika

Actief sinds 09 Aug. 2009